Artikel 1 . Definities

 

In deze voorwaarden wordt verstaan:

  • Florisa als eenmanszaak beschreven in het KBO met ondernemingsnummer 0765.510.736 en vestigings eenheidsnummer 2.314.665.567 gestart op 1 oktober 2020 gevestigd op de Kretenveldweg 25 – 3520 Zonhoven.
  • De klant is de persoon die een bestelling plaatst via de website florisa.be of na het contact opnemen met de zaakvoerder.
  • Levering: de levering van de bestelde producten gebeurt uitsluitend door Florisa in de volgende gemeenten: 3511 Kuringen, 3520 Zonhoven en 3500 Hasselt. Het wordt verwacht van de klant óf thuis aanwezig te zijn tijdens de beschreven uren, óf mits duidelijke vermelding van een veilige locatie waar de bloemen geplaatst mogen worden. Indien niet voldaan aan deze voorwaarden, gelieve contact op te nemen en uw bestelde product(en) af te halen bij Florisa.
  • Florisa is niet aansprakelijk voor het eventueel verdwijnen van de op veilige locatie geleverde bloemen alsook eventuele schade door weers- en temperatuursomstandigheden.
  • Florisa is als eenmanszaak niet onderhevig aan het BTW stelsel. De prijs van de verkochte producten is dan ook vrij van BTW daar Florisa geen BTW-plicht heeft.

 

 

Artikel 2 . Identiteit van de ondernemer

 

Florisa
Kretenveldweg 25
3520 Zonhoven

Email: info@florisa.be
Telefoonnummer : 0472 99 14 35

BTW BE0765.510.736

 

 

Artikel 3 . Toepassing

 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument(de klant). Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Hiervan kan alleen worden afgeweken indien schriftelijk overeengekomen.

 

 

Artikel 4 . Het aanbod

 

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, bijbehorende prijzen, eventuele kosten en handelingen die dienen te worden verricht, de prijs is inclusief belastingen maar btw-vrijgesteld. Deze producten zijn veelal “levende” producten die door een andere partij opgekweekt werden. We doen geen eigen opkweek. Deze levende plantensoorten zijn dus geen absolute materie en kunnen omwille van die reden ook door omstandigheden afwijken van het als normaal beschouwde. Ook de levensduur is afhankelijk van soort tot soort en van de opkweekprocessen. Als het uiteindelijke geleverde product alsnog een te snel verval zou kennen, gelieve ons daarover zo snel mogelijk te contacteren. Florisa streeft naar een kwalitatief product.

 

 

Artikel 5 . De overeenkomst

 

De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

 

De bloemenbestelling mag opgezegd worden, tot 4 werkdagen voor de geplande leveringsdatum die regulier op een zaterdag plaatsvindt..

De annulering graag per mail via info@florisa.be

 

 

Artikel 6 . Prijzen

 

Prijzen van de bloemen zijn zoals voorgesteld op de website en vrij van btw daar de eenmanszaak niet btw-plichtig is. Er worden geen verdere transport kosten aangerekend daar Florisa zelf instaat voor de levering maar enkel in de gemeenten Zonhoven 3520 , Kuringen 3511, Hasselt 3500. Bijproducten zoals vazen, decoratie, kaartjes, worden normaal onder een 21% btw aangerekend maar ook hier geldt de regel van geen-btw plicht en wordt deze niet doorgerekend naar de klant.

 

 

Artikel 7 . Levering en uitvoering

 

Florisa staat in voor de levering van de producten in de gemeenten als in Artikel 6 besproken. De levering vindt plaats op het opgegeven leveringsadres.

De levering gebeurt altijd op zaterdag tussen 16u00 en 18u00. Dit is een tijdsinterval waarvan afgeweken kan worden naargelang onvoorziene omstandigheden zich voordoen. Gelieve Florisa te verwittigen op info@florisa.be of in de rubriek opmerkingen van de bestelling bij volgende probleemstellingen:, indien u niet aanwezig kan zijn bij de levering  en/of wanneer u een andere locatie wenst voor de bloemen  vb. “tuinhuis / carport / veranda / …”.

Als de klant niet op het leveringsadres aanwezig is en er geen alternatief door de klant werd aangeboden, wordt het product terug meegenomen, waar het op een veilige plaats zal worden bewaard. De klant kan dan enkel nog het product komen afhalen.

Woont u niet in de al eerder aangegeven gemeenten waar gratis geleverd zal worden, dan kan u de bestelde producten komen afhalen tussen 14u00 en 16u00 op de Kretenveldweg 25, 3520 Zonhoven.

 

 

Artikel 8 . Betalingen

 

Online betalingen kunnen worden voltooid via credit card, bankcontact en belfius paybutton. Alle betalingen worden via een beveiligd betaalsysteem afgerond, Consumenten dienen 18 jaar of ouder te zijn om bestellingen te mogen plaatsen.

 

 

Artikel 9 . Klacht

 

Klachten dienen zo snel mogelijk en binnen 5 werkdagen kenbaar gemaakt te worden daar het hier om levende producten gaat. Graag mailen naar info@florisa.be . We streven naar een klantvriendelijke aanpak en nemen uw klachten aldus ernstig.

 

 

Artikel 10 Geschillen

 

Op de overeenkomst tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.